Sunday, January 11, 2009

母與女

近幾星期,我每隔幾天便煩亞媽,要她陪我探阿妙. 媽不敵我的疲勞轟炸,舉手投降,答應星期六陪我到畢打街朝聖.雞脾打人牙骹軟,我亦識時務地於星期五晚約媽來我家吃飯,陪陪她逗逗她開心.

星期六,架上墨鏡在陽光的陪伴下走至國金會合媽與婆,一陣冷風吹來,不禁打了個抖.但一想到阿妙,一股暖流立即湧上心頭,自顧自的傻笑起來.

"The world is beautiful, the sun is beautiful, and tonight will be PERFECT, cos I will be wearing my new lovely adorable darling miu miu boot !!"

走入餐廳找到兩老,卻見桌邊有一只巨型紅白藍.理所當然地問她們What is this. 我媽瞄我一眼,先拿起茶杯呷口茶,再慢條斯理地答

"你知啦,我下個月搬屋,咪伶返你係我屋企儲左兩年個D 鞋比你囉.我數過架啦,仲有成廿對未伶比你.你最好自己入黎搬,你知喇,你鞋又要連盒儲窩,咁大袋,你都唔想我辛苦架係咪?"

都說三個女人一個墟,但我們那檯的三個女人,安靜得很.看戲的那位,笑得燦爛.編導,肆意地享受著她的成功感.

至於主角,當然是忙著鏟泥...搵.窿.捐.

終於捱過餐在背脊骨落的午飯,我媽以勝券在握的姿態問我 "你跟住點呀? 我同你婆婆打算去行下街,你伶住咁大袋野,都係擺返屋企先架啦可?

"革命"尚未成功,作為起義烈士,當然仍須努力.我絕不會陷亞妙於不義,讓她落入壞人手上!所以剛才一邊食飯,我已經一邊盤算著拯救亞妙於水深火熱的最佳方案.

答案只得一個,就係吊鬼死跟.

於是我氣定神閒地答我媽 "唔...我費事滕黎滕去喇...Rio 比我擺住袋野係P.I. 到先." (嘻,又再一次証明,朋友仔真是極之十分非常重要的.)

然後我媽給我一個 "好,你要玩我陪你玩"的凌厲眼神,我亦回她一個 "睇你玩得幾耐"的邪惡微笑.

跟著兩老在IFC 遊花園,三點遊到六點,我一邊觀察我媽,發現她只是非常刻意地避開賣鞋的舖頭,但我要試衫試裙,她毫不反對,更認真地幫眼.眼見要回家裝身的時間續漸逼近,我被逼放棄畢打街戰場.打算轉攻連根拔之際,誤打誤撞入了Arrogant Cat,成了兩老的人肉barbie,一口氣試穿了十多條裙子.

最後戰果? 我只能夠說一句 -

媽,來生換我來當你媽吧.

17 comments:

卡臣 said...

嘩!冬日一股暖流

Anonymous said...

三代同逛街試衫仲係IFC,羨慕死我喇!

C+ said...

卡臣 -
釘僑! 來生太遠, 今生往後的日子, 我會加倍愛她寵她錫晒她!

周游 -
你也有兩名小公主呀! 而且我肯定, 將來她們不會如我般厚臉皮, 老大了還要纏媽媽買她"玩具" :p

Anonymous said...

咁大個人仲好意思扭阿媽買野, 你知唔知醜? 無男人肯落你搭牙?

你同肥孫真係天生一對 -
廢柴配港女

一絕.

Anonymous said...

Haha "Anonymous 2:56pm", you sound like a soured lemon + tormented soul who never enjoyed love from family or the opposite sex.

I think "扭阿媽買野" is a lovely bonding between a mother and a daughter. I doubt C+ would write about it if it is something bad.

But if you are capable of making your comment, it will be hard for you to understand.

I pity you.

pakman said...

廢柴 is in.

And envy is one of the seven sins...

hor hor hor

Anonymous said...

仲乜要誣告我條仔同另一個女人天生一對吖?嘿嘿...

Anonymous said...

Very funny piece. 三代同逛街is very cute la.....sweet.....

Anonymous said...

C+,由開Blog 比人講到而家,點解唔正正式式交代一次?

大家都係女人,名聲有幾重要,心知啦!

Anonymous said...

This is getting interesting,

"C+,由開Blog 比人講到而家,點解唔正正式式交代一次?

大家都係女人,名聲有幾重要,心知啦!".

All these people are getting anonymity protection but coming up with all these innuendo. The cliche 做人難,做名女人更難 beginning to apply to you la! Hahaha.

Anonymous said...

But I thought this piece was actually quite touching. Why only concentrate on being nasty?

Anonymous said...

Oz : Re: "做人難, 做名女人更難" comment. I think you are being excessively flattering to C+. I hope she doesn't get famous.

平凡是福。You show people Dom Perignon, Manolo Blahnik, Wagyu steak, Tiffany jewelry, B&O TV and there is no turning back.

Anonymous said...

Judging from the anonymous comment now above, she is at least getting infamous! And its beginning not to be very flattering upstairs la.

C+ said...

Guys, I have no connection to famous / infamous at all. But in my defense, treating myself with the best in everything is just serving my best interest.

Life is too short for bad wine / men / shoes .... u name it.

The most important part is to see the value in everything rather than the price tag :)

Anonymous said...

Nothing wrong to enjoy your life. PPl get jealous and say bad things sometime.
btw, if i can afford to spend & enjoy, I would do the same. If I can "扭阿媽買野", I would do it as well.

C+ said...

Gwen, i was about to write a piece to on taste, money & values. Sadly i am not the intellectual gal but I always, always want to look smarter than I actually am. So right now i am researching a bit on the subject before I start constructing another twisted C+ theory! =)

Let's hope this "idea" does not turn into another "blank cheque"!

Anonymous said...

You are intellectual enough to attract all these readers (including myself). don't downgrade yourself la. hoping to see your taset, money & value.

 
Clicky Web Analytics