Saturday, November 22, 2008

Ginger & Gordito

第一夜,細小的你們不單讓我手足無措,更如老鼠般吱吱的叫上一夜,攪得我無覺好睡.

第二夜,我們一家五口搬到Char的家中.初遇奶媽,你們都興奮得掙著小手小腳跟她問安.

第三夜,小弟你趁我外出工作時,無聲無息的走了.我第一次親吻你哥的小頭顱,要你哥答應我堅強的活下去.

第四夜,我把哥哥你放在我掌心上,發現你長大的速度驚人,開始期待雙手捧起你的那日快點來臨.

第五夜,我於睡前跟你道晚安,發現你捲著身體睡,怕你冷壞,為你換上一個熱騰騰的暖水袋.

第六天,起床時,連哥哥你也丟下我走了.我抱著你疆硬了的小身驅,想起你的呼吸,你的吱吱叫聲.看到你媽在家中團團轉四處跑要找你,我痛心得一個人坐在沙發上放聲大哭.

陽光照入客廳中,我想起每到這個時間,我也會把你們放到陽光下,讓你們晒十五分鐘太陽.

你們啊,都喜歡翻過身打開肚子享受日光浴.

如今你們都離開了我,我希望你們的目的地,不是既濕且冷又令人沮喪的倫敦,而是陽光普照狗氣熱騰的布吉島.

你們未及睜開眼看看這個世界便離開了, 有甚麼需要幫忙, 希望你們懂得憑著氣味回來找我.

我會想念你們, 但你們不必記掛著我. 放心地盡情地去玩吧.

遇上新朋友時,別要忘記你們的名字是Ginger & Gordito.

And your last name is, LAU.
 
I didn't expect to have you boys in my life, I wasn't even sure if I want you boys in it.

But now, I'd not only pay a million to bring you guys back, I'd even sell my soul to the devil.

If only, I could.

RIP my very darling Ginger & Gordito.

4 comments:

Anonymous said...

Oh shit, you made me feel both very sad (with tears in my eyes) and mad. Sometimes, I just cannot fathom this thing called life and the cruelty of it. But I can only resort to King Lear "As flies to wanton boys are we to the gods, they kill us for their sport" Dont be too sad, and i shall say some prayers for them tonight too.

May your boys rest in peace!

Anonymous said...

Ginger & Gordito, RIP

C+, you take care ! Cheer up please

Anonymous said...

finally i left my first comment for you in the name of ginger and gordito. as said with your love that made their lives worth, even though so short but still worth it. with their last name as LAU i bet they are partying hard together!!

C+ said...

Thanks guys, my mood is slowly picking up bit by bit. I will get over it eventually, it was just sad to see lives dying so young, and more difficult to accept that it actually happens.

 
Clicky Web Analytics